Sociala media

Sociala media är ju det senaste, det vet alla vid det här laget. Man behöver närvaro på sociala media. Både som företag och som privatperson.

Som person behöver du finnas på Facebook, LinkedIn och twitter för att finnas överhuvudtaget. Instagram är mer eller mindre förväntat också. Söker du jobb kollar din blivande arbetsgivare upp dig på Internet förstås. Ett företag blir likaså uppsökt av blivande kunder för att den blivande kunden vill se om företaget har någon ”nätnärvaro”. Finns företaget på twitter, svarar dom på twitter? Har företaget en blogg? En Facebook-sida? Finns man inte här räknas man som uråldrig.

Alla företag har en hemsida idag. Även om de flesta egentligen inte använder tekniken fullt ut. Hemsidan är för många företag en skylt. En beskrivning av tjänster eller produkter, adressuppgifter, kanske en karta, några telefonnummer. Pliktskyldigt en mailadress till en ”info”-mail. Och hemsidan uppdateras några gånger per år. Som mest. Trots att det kanske händer massor på kontoret.

Andra företag har både hemsida, blogg, Facebook-närvaro och ett twitterkonto. Men har ingenting att skriva.

Konsten är att ligga på rätt nivå.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s